2012

Gott nytt år!
Vid tolvslaget (som vi gissade oss till när det inträffade, genom folks skrik och genom att titta på fyrverkerierna, eftersom vi inte hade vettiga klockor) stod jag på kajen i Gamla stan och bara tittade upp mot himlen och såg på fyrverkerierna, och messade ungefär halva världen och kramade Therése. Bartendrarna på tunnan hade gott med på att ta hand om min öl så länge jag var ute, efter lite munhuggande. De var trevligare än på länge, jag undrar om de inte kände av nyårsstämningen en del. Hade det inte varit för att de jobbade hade jag lätt köpt en öl till dem. Kanske inte en var, det är ju rätt dyrt på tunnan, men åt det hållet.
Jag träffade Lasse och Marie för första gången på jag vet inte hur många år, efter att ha firat nyår med dem de första femton åren i mitt liv, ungefär. Det var väldigt, väldigt trevliga. Det är fantastiskt när man upptäcker att ens föräldrar är, rent objektivt, rätt roliga att umgås med som vuxna människor, och att deras kompisar också är det. Känner mig sjukt vuxen.
Flinta som sprang iväg natten mot igår har kommit tillbaka. Jag har ingen aning om var hon har varit eller varför, men hon vill fortfarande springa ut och är alltså antagligen inte skrämd i alla fall. Hon är tillbaka. Lättnaden är... fantastisk.
Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Elin

Flinta har kanske hittat något spännande någonstans som hon vill rymma till :P Vem vet! Huvudsaken är att hon är hemma hel och oskadd :)

2012-01-01 @ 15:39:51
URL: http://elinlonnfors.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, kanske det... kan mycket väl vara så, hon är helt slut som om hon har varit vaken hela tiden hon varit borta :)

2012-01-01 @ 15:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0