Oj

Hehe, oj. Jag minns verkligen inte det där inlägget. Hehe.

Jag minns ju när jag måste ha skrivit det (i något märkligt rum bakom Hilbert, innan Eros Fluff fick mitt tillstånd att publicera sitt inlägg på fsek-bloggen), men... ja. Heh.

Det mest grötiga gick ut på det här: Jag har, tillsammans med en grupp andra nollor, fått ansvar för att uppdatera vår sektions blogg, blogg.fsek.lth.se. Den bestämde någon att vi skulle fylleblogga på, och då gjorde vi det. Sen kom jag på att jag skulle göra det på min blogg också, och det gick ju som det gick...

Hur som helst, blogg.fsek.lth.se är en hyfsat bra källa till info om de knäppa sakerna vi gör, även om det inte alls är i närheten av att lyckas beskriva hur konstigt det egentligen är när det står hundra pers på kanten till en pöl och hejar på folk som drar upp cyklar och skräp ur samma pöl.
Av någon anledning så blir allting som görs på LTH helknäppt. Som exempel har jag en uppgift ur vår fysikbok: "I filmer ser man ofta hur någon mer eller mindre tvivelaktig figur förser sin pistol med en ljuddämpare. Den normalt skarpa knallen från pistolen förvandlas då till ett hemtrevligt poppande. Det är säkert hänsynsfullt att inte besvära den man skjuter med en massa oljud också, men hur fungerar egentligen ljuddämparen?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0