Jag har inte sovit sen igår.

Nu var det länge sen jag skrev igen. Mycket som har hänt.
Jag var hem-hemma förra helgen, och det var fantastiskt. Jag vet att man inte kan vänta sig att allas liv tar en paus när jag försvinner och att jag bara ska kunna kliva in på min vanliga plats, men så var det den här gången. Jag hann träffa de flesta jag ville träffa, även om det kanske bara blev en halvtimme på centralen, jag fick dricka magners på tunnan och jag blev påmind om vad som är så jobbigt med nattbussarna. Natalie verkade knappt medveten om att jag hade varit borta, och Flinta tyckte rätt bra om mig. Mammas och pappas nya valp är alldeles för söt för sitt eget bästa och blev precis lagom förälskad i mig.

Och igår var det bal. Den tog aldrig slut. Det var efterfest i mattehuset, och vi dansade i flera timmar där också. Jag har nött sönder strumpbyxorna jag hade och mina fötter är alldeles svarta. Jag fick hänga med massor av nya människor, och min klänning blev inte alltför fläckig. Om man jämför med vissa andra. Det är skönt att det finns fler än jag som liksom inte vill att festen ska ta slut, även om det blir morgon och dag.

Och jag har dansat med en professor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0