So here it is, merry Christmas

Hem-hemma. För nästan en hel månad.

Det är fantastiskt hur mycket hemma det fortfarande är, efter fyra månader på annan ort. Jag har ändå börjat få ihop ett nytt liv, men... nä. Det här är ändå rätt ställe för mig, liksom.

Inga pudlar, min katt... Flinta låg i min säng hela natten. Jag blev väckt av liten hund som kom in i mitt rum och sa "Hej! Godmorgon! Världen är underbar och jag älskar livet!", och när jag sa ".. vaa? Jag sover.." sa hon "Åååh, du är vaken, du är den bästa människan i världen!" och Flinta sa "Åh, du är vaken! Vad härligt, då ska jag komma fram till ditt ansikte så ska vi mysa innan du går upp!" och sen sa jag "Nej! Jag är inte alls vaken låt mig sooooovaaa" och Varga hoppade upp i sängen istället. Till slut fick jag någon att ropa ner henne så att jag kunde somna om i alla fall.

Välbehövlig sömn efter en veckas värdelös sömn. Jag har verkligen känt av att det varit tentor på gång. Men nu är det över, snart förstår jag säkert att det inte är bara det att jag inte behöver plugga just nu, utan att det faktiskt inte finns någonting jag skulle kunna plugga (allting utöver skolarbetet räknas inte) också.

Gjort årets första jultryfflar. Ska bli lite mer, men inget i någon större omfattning. Gott ska det bli, julstämning hoppas jag på. Men det bästa med julen är, i år, att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Linda

Och att fira den med oss och framför allt med Natalie ;)

2011-12-19 @ 10:39:35
URL: http://fam-autio.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Fast det ingår ju i att vara hemma :)

2011-12-19 @ 10:49:38
URL: http://nagontingsmart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0