-

Musik. Att skapa musik, att vara med när musik skapas, att VARA musik.

För mig har en bra konsert alltid haft samma kännetecknen som ett bra lopp, att efteråt inte kunna minnas några sammanhängande tankar. Att två och en halv minut, eller en och en halv timme, reducerats till en känsla av NU. Att en Slipknotkonsert blir till två minnesbilder ("Det är såna här konserter folk dör på" och "Jag visste inte att jag kunde hata så här") och över en timmes extas, att tvåhundra meter blir till ett enda långt vrål om att öka, ta i mer.

Jag vill gå på konsert. Om två veckor har jag varit på konsert, suttit för första gången...

Om två veckor har jag varit på konsert.

Kommentarer
Postat av: DL

Nu måste du hålla liv i bloggjäveln! Jag har sparat den som favorit, så du har inget val.



Musik är själens sätt att prata med hjärtat.

2010-10-09 @ 16:16:52
Postat av: Hanna

Ingen press! ;)



Hm. Kanske så... eller hjärtats sätt att prata med sinnet? De känns längre ifrån varandra än själ och hjärta.

2010-10-10 @ 19:24:55
URL: http://nagontingsmart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0