Undrar hur lång tid det egentligen tar för de här sakerna att publiceras?

Alldeles för lång tid, hävdar mina erfarenheter. Menmen, det är som det är. Jag kan inte påstå att det orsakar några extrema olägenheter.
Jag tittade igenom mina utkast här om dagen (samtidigt som jag rättade till pi-siffrorna där uppe, några siffror hade försvunnit), och upptäckte att det faktiskt fanns något där. Ett långt förvirrat inlägg om religion och vad man trodde på och varför ateister verkade ha svårt att acceptera att det finns folk som faktiskt tror. Det var ganska osammanhängande, och när jag läste det nu så kände jag några små styng just eftersom det var så tydligt riktat mot ateister, folk med en viss livsåskådning. Jag tror att det var därför jag aldrig publicerade det.
Jag tänkte mycket på religion där en period. Det är inte lika viktigt längre, eller inte lika intressant. Jag vet inte riktigt vilket. Jag har inte riktigt tid längre.

Jag har nästan inga pengar.

Jag har nästan ingen tid. Känns det som. Och ändå har jag oändliga oceaner av tid på förmiddagen och tidig eftermiddag.

No wonder the moon in the window seems to have drifted
Out of a love poem that you used to know by heart

Ur Forgetfulness av Billy Collins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0