Bloggen

dör snabbt. Relativt snabbt.

Jag styrketränade i 25 minuter idag, och det gjorde ont och... det gjorde ont, helt enkelt.
För några år sen höll jag på i 45 minuter... jag saknar det. Uppriktigt. Gamla simhallen, äckliga gråmattan som antagligen var bombad av fotsvett och döda hudceller, tävla i att stå i plankan så länge som möjligt (Mirell klarade typ 7 minuter), 90grader så länge som möjligt (Selling och Eugene var uppe i 12 minuter eller något sådant vill jag minnas), enbart magträning i en halvtimme... shit. Länge sen.

Ålandslägret! Jeanette hade råkat sätta igång porr på rummet, och nästan alla (snittåldern var väl fjorton eller så) stod och blåstirrade. Så fort tränarna kom in så ropade alla hur äckligt det var, men annars var det knäpptyst. Våra tränare gick ner till receptionen och avbeställde betalkanalen.

Vi badade i åttagradigt vatten, och Darja skrek hela vägen från simhallen till havet. Det var fruktansvärt kallt.

Mirell var nära att svimma mitt i en vändning, och hon vaknade inte till förrän hon såg bubblorna från Wendelas fötter.

Visst är ni alla som läser oerhört intresserade av mina minnen? Ingen av er var med...

Det är sant. Ingen av er var med. Och det är väl lugnt, egentligen. Saknar tiden mer än folket.

Utom Selling. Han borde svara på det där sms:et nu, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0