Blablabla

Teoretisk fysik i Lund verkar ha försvunnit.

Blandade känslor? Mycket. Inte för att jag på något sätt hade bestämt mig för att jag ville gå det, men det var absolut något av det som drog starkast. Eftersom teoretisk matematik inte verkade gå att hitta någonstans. Det finns väl inte någonting som utstrålar "Vi kommer prata om saker som inte har någonting att göra med någonting som är logiskt eller sammanhängande över huvud taget" på samma sätt? Hur som helst verkar det ha försvunnit från katalogen och från allastudier.se. Sorgligt men sant.
Å andra sidan innebär det helt klart att jag inte behöver slitas mellan just det programmet och allt, alla jag har här (jag älskar er <3), på samma sätt. Å andra sidan finns det antagligen andra saker som också drar starkare än det som finns i Stockholm, hemma. Fem år? Det är tillräckligt lång tid för att börja ett nytt liv. Kan jag, vill jag verkligen bryta upp två gånger? För jag kan inte tvivla på att jag skulle komma tillbaka. Banden som drar mig hit blir starkare och starkare...
Och om jag nu bestämmer mig för att forska? Det är vad som lockar mest just nu, men då blir man ju kvar på institutionen... väl? Plugga på ett ställe och forska på ett annat? Jag vet inte.

Ni är alldeles för viktiga för mig, älskade människor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0